Site web – care sunt cele mai întâlnite tipuri de site-uri?

Inițial, site web-urile au fost pur informative. Înainte ca internetul să fie deschis publicului, instituțiile de învătământ și de cercetare, precum și agențiile guvernamentale au reușit să-și pună la dispoziție informații reciproce, prin intermediul site web-urilor. La început aceste site web-uri conțineau doar text. Acum, când avem World Wide Web, există mai multe tipuri de site web-uri, pe care le puteți naviga. Vă prezentăm mai jos tipurile de site – uri standard, menționând că nu vom include toate variantele. Aveți în vedere că pot exista combinații de site web-uri (hibride) care să conțină mai multe tipuri de site-uri incluse în același website.

Tipuri de site web-uri standard:

  1.  Site web-uri personale
  2.  Site web-uri de partajare a fotografiilor
  3.  Site web-uri ale scriitorilor
  4.  Site-uri web de socializare
  5.  Site-uri pentru dispozitive mobile
  6.  Bloguri
  7.  Site-uri informative
  8.  Site de prezentare / catalog de afaceri online
  9.  Site-uri cu directoare online
  10.  Magazine online

Primele trei au prea puțin de-a face cu Afacerile mici și mijlocii. Variantele 4, 5, 6 și 7 pot fi foarte utile companiilor mici și mijlocii, în timp ce ultimele trei sunt esențiale pentru afacerile mici și mijlocii.

  1.  Site-uri personale

Furnizorul dumneavoastră de servicii de internet vă poate oferi spațiu gratuit pe server pentru a vă crea un site web propriu, care ar putea include câteva fotografii de familie și un jurnal online. De obicei, acestea vor avea o adresă web (URL) care arată în felul următor: www.numele-furnizorului-internet.ro/~nume-de-utilizator/. Acest tip de site este util pentru o familie, adolescenți, bunici etc., pentru a rămâne în contact între ei. Acest tip nu este recomandat pentru o companie mică sau mijlocie, deoarece URL-ul nu este prietenos cu motoarele de căutare iar capacitățile serverului pot fi limitate.

  1.  Site-uri de partajare a fotografiilor

Aceste tipuri de site-uri sunt tot mai des întâlnite. Există site-uri web precum Flickr.com, Photosite.com și Picasa Google. Sunt multe astfel de site –uri care sunt gratuite, susținându-se financiar prin publicitatea online. De asemenea, multe camere digitale și imprimante foto sunt însoțite de software care permit ușor utilizatorilor să creeze prezentări de fotografii digitale și să le încarce pe web. Cele mai multe telefoane inteligente au aplicații pentru același scop.

  1.  Site-uri ale scriitorilor

Web site – urile scriitorilor sunt parte din ceea ce editurile numesc platforma scriitorului. Platforma scriitorului include un site web, o pagină Facebook, un blog, un cont Twitter. Mulți editori vor întreba un potențial client (scriitor) despre platforma sa. Cu alte cuvinte  ͈Dacă publicăm cartea dvs., care sunt cititorii pe care ne putem baza deja pentru a cumpăra nouă dvs. publicație ?” Destul de greu ai spune, nu? Pentru moment, să ne concentrăm asupra părții site-ului web. Un site web al scriitorului ar include o biografie, un catalog de cărti și opere publicate, poate și extrase din unele lucrări, legături/link-uri către publicații de pe site-uri care comercializează cărți, un link către blogul scriitorului, recenzii și comentarii asupra publicațiilor autorului. Ideea este să se creeze o bază de fani la care publicațiile viitoare pot fi comercializate direct.

  1.  Site-uri web pentru socializare

Site-uri sociale, site-uri de forum și site-uri de distribuire

Aceste site-uri construiesc comunităti online de persoane care doresc să socializeze cu alte persoane sau să intalnească persoane care impărtăsesc interesele lor. Cel mai cunoscut site web de acest tip este, probabil, FaceBook.com. Există, de asemenea, Linkedin.com, dar să nu uităm vechiul MySpace.com sau hi5.com.

Pentru a împărtăși și discuta despre interesele reciproce, există forumuri online pentru aproape orice subiect la care vă puteți gândi. Aceste forumuri pot fi o sursă excelentă de informații și ajutor pentru persoanele care au de afaceri mici. (Suntem siguri că există un forum dedicat tipului dvs de afacere, trebuie doar să faceți o căutare într-unul din motoarele de căutare existente și cu siguranță veți găsi cel puțin un forum potrivit). Acum puteți vedea că aici începem să ajungem la ideea de site-uri  ͈hibride”.

Schimbul de fotografii și alte forme de site-uri de partajare ar putea fi, de asemenea, considerate site-uri de socializare, la fel ca site-urile Blogging. Site-urile de dating pot fi considerate site-uri de socializare sau pot fi considerate site-uri de comerț electronic – părerile pot fi împărțite.

  1.  Site-uri pentru dispozitivele mobile

Utilizarea dispozitivelor mobile (telefoane inteligente, tablete, ceasuri etc.) a devenit omniprezentă. Singura problemă este că site-urile standard sunt greu de vizualizat și unele dintre ele au nevoie de mult timp să se încarce pe unele dintre aceste dispozitive cu ecrane mici și conexiuni wireless. Site-urile web ale căror pagini sunt mai restrânse și ocupă mai putină lățime de bandă funcționează mult mai bine pentru dispozitivele mobile. În prezent este absolut necesar ca site web – ul afacerii dvs. să fie  ͈prietenos pentru dispozitive mobile”. Nu există tip de afacere care să nu beneficieze de avantaje dacă poate fi vizualizată și pe un dispozitiv mobil. Asigurați-vă că site web – ul dvs. este prietenos pentru dispozitivele mobile.

  1.  Bloguri

Oamenii au luat cuvintele Web Logs și le-au prescurtat la bloguri-jurnale online, jurnale sau editoriale, dacă doriți. Un proprietar de blog se va loga zilnic, săptămanal sau ori de câte ori dorește și va scrie despre ceea ce se întamplă în viața sau afacerea sa, sau va comenta despre politică și știri. Acum, oricine își poate permite un blog, poate fi publicat de sine și permite ca gândurile să îi fie citite de oricine din lume care are acces online.

  1.  Site-uri informative

Un site informativ important este wikipedia.org, enciclopedia online. Acesta este unic, deoarece permite membrilor să contribuie și să editeze articole. Compania dvs. poate să nu aibă nevoie de un astfel de site complet, dar dacă aveți informații de partajat și aceste informații v-ar crește vânzările, un site informativ ar fi foarte util pentru a vă crește profitul. Să presupunem că aveți o afacere de amenajare peisagistică. S-ar putea crea un site care listează plantele cu descrierile lor și instrucțiunile de plantare și îngrijire. Acest site ar fi de ajutor pentru oameni, și l-ați folosi pentru a direcționa oamenii către serviciile dvs. Desigur, ați putea să creați un site „hibrid” prin adăugarea unei caracteristici de comerț electronic, a unui forum sau chiar a partajării fotografiilor.

  1.  Site-uri de prezentare / catalog de afaceri online

În zilele premergătoare internetului, am folosit materiale imprimate, radio și televiziune pentru a promova afacerile noastre. În prezent cu un singur site web ajungem literalmente la milioane de oameni din întreaga lume.

Prin site web – ul de prezetnare sau catalogul dvs. online, puteți afișa oricui caută și găseste site-ul web, fotografiile și descrierile produselor sau serviciilor dvs. Pentru unii, acest lucru poate părea un site de comerț electronic, insă există multe companii care se ocupă de produse sau servicii care nu sunt comercializate pe web-gândiți-vă la stilist, dentist sau cabinet medical.

  1.  Site-uri de directoare

Așa cum am folosit Paginile Aurii imprimate sau cărtile de telefon pentru a găsi servicii și afaceri, astăzi avem site-uri web directoare. Paginile galbene au unul, YP.com. Directoarele pot fi dedicate unui anumit subiect, unei industrii sau pot cuprinde zone geografice. Motoarele de căutare, cum ar fi Google.com și Yahoo.com, pot fi considerate directoare, dar din moment ce bazele lor de date sunt atât de mari, în loc să căutati alfabetic, introduceți un termen de căutare în câmpul de căutare.

  1.  Magazine online

Ați auzit vreodată de Amazon.com? Este unul dintre părinții magazinelor online. Dar nu trebuie să fiți pe Amazon pentru a vinde produse sau servicii online. Există milioane de întreprinderi mici și mijlocii care utilizează magazinele online pentru a-și vinde produsele prin Internet. Aproape orice ce se poate vinde într-un magazin clasic poate fi vândut online-cu mult mai puțin efort!

Ai nevoie de mai multe informații ?